ett tag sen

Hej!
Har inte haft någon stor blogglust nu ett tag, för det är ju sjukt tråkigt när man just har startat en blogg. Man har ingen bra statistik, får inte så mycket kommentarer osv. Men nu ska jag börja blogga igen, för att öka allt de roliga med att blogga! Så tänkte berätta det roliga som har hänt.

Bianca har ju fyllt år för ett tag sen, så grattis till dig älskling! Jag firade henne med massor med trevliga människor, Tone, WIlma, Alida, Iza och Naima. Vi körde pandoras ask, och hade jätte trevligt! (Och ja, vi dricker bara läsk!!)
 
Har även lyssnat på en föreläsning med denna man! Asså det är heelt sjukt vad han har gått igenom. Han har överlevt 9 konsentrationsläger, där han har förlorat hela sin familj när han bara var i våran ålder ungefär. Han har sett folk som har blivit torterade, mördade, osv osv. Han säger också att han inte hatar dom, han kan inte förlåta men han hatar inte dom. Och bara det gör han till världens starkaste, och finsate. Åh jag grät flera gånger när han berättade detta. Och han likaså. Tänk dig att berätta detta flera hundra gånger om, att få se bilderna i huvudet varje gång. Det skulle jag aldrig ha klarat. Han vägde bara 16/17 kg när han var 17 år, han har blivit slagen, sparkad, piskad, och vägade bara 16/17 kg. Han har velat dö flera gånger, och ändå är han här idag och delar med sig av den här berättelsen. Han ska ha all respekt och kärlek i världen, världens starkaste man. Skulle kunna skriva en bättre och längre text men det skulle ingen orka läsa. Jag köpte hans bok, och gör det ni med!!
 
I fredags hade vi bad, vilket var väldigt jobbigt och svårt (kan ju inte dyka, hehe). Köpta årets första glass och sen gick jag spontant till minerva för att träffa Bianca, sen åkte vi till träningen. Åkte sen hem och fixade mig för en grillkväll på ön med Tone, Wilma, Alida, Patricia och Bianca. Så mysigt! Sen gick vi till teg(?) och busade lite och hade de jätte roligt. Kom hem vid halv 1 och somnade direkt, med smink och mina mjukiskläder som jag hade på mig hela kvällen, haha usch vad äckligt!
 
Igår så kollade jag på våran match mot Röbäck, vi vann med 8-0. Skulle kunna vinna med mer, men är ändå stolt äver mina tjejor som gjorde en sån bra match med det nya spelsystemet, andra matchen för det här året. Och längtar bara till sommaren där vi förmodligen spelar mycket bättre!;) Sen när jag kom hem så stor städade jag mitt lilla rum. Dammsög, dammtorkade, bytte lakan och vädrade. Sen tog jag en dusch med hårinpackning och lite body scrub. Sen vart det en hemma kväll med mamma och Johan där vi såg "taken", kan se den hur många gånger som helst, bara inte själv haha! Den är galet bra asså! Somnade ungefär vid 1 och nu har jag varit vaken ett tag!
 
Till er som läste allt, puss på er!
 
 
 
 
 

  1 kommentarer på "ett tag sen"

Postet av: Anonym
vad heter boken?:)
2014-05-06, 16:23:08

Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:

Follow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on BloglovinFollow on Bloglovin


JULIE VIKTORIA

+ Legg meg til som venn


Kontakt/sponsorer: [email protected]



Design laget av Julie Viktoria